piątek, 5 maja 2017

Zabytkowa Pompa ozdobna do ogrodu

Witajcie

Kolejna wyremontowana pompa która miała skończyć swój żywot na złomowisku.

Pompa działa mechanicznie, tnz. można pompować wodę z głębokości max 8 metrów.
W owym egzemplarzu jest zamontowany cylinder ze stali nierdzewnej o średnicy 75mm.
Do tego tłok z dawnych czasów po remoncie i z nową uszczelką skórzaną
o grubości 5mm dorabianą osobiście. Do tego zawór zwrotny w cylindrze nowy , kosz ssący stary ale odnowiony , kranik nowy  do wypuszczania wody na zimę przed mrozem.

Oczywiście pompę jak wszystkie działające egzemplarze testowałem 3 dni na studni.
Wszystko działało jak nowe.

Całość wygląda jak na zdjęciach niżej

Pozdrawiam

Jarosław










3 komentarze:

  1. Panie Jarosławie! jestem pod ogromnym wrażeniem Pana renowacji, mam ogromy szacunek dla starych, pięknych rzeczy, od pewnego czasu szukam dla siebie pompy,Pana blog uświadomił mi ogrom ciekawych form, dawna pompa z gospodarstwa została mi skradziona. Mam nadzieję, że dam szansę jakiejś, która miała znaleźć się na złomowisku. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję, że dzieli się Pan swoimi pracami na blogu. Życzę dużo sukcesów hel.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy te wyremontowane pompy są na sprzedaż ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń